Sol·licitud de la prestació d'atenció primerenca

Sol·licitud de la prestació d'atenció primerenca


BENEFICIARIS
El servei d'atenció primerenca es dirigeix als xiquets i xiquetes menors de 6 anys, amb alteracions del desenvolupament o risc de presentar-les, i a les seues famílies que resideixen a la Comunitat Valenciana. 
 
 
 
 
 
SOL·LICITUD
L'accés als serveis d'atenció primerenca s'iniciarà prèvia sol·licitud per part del pare o la mare o del representant legal del xiquet o la xiqueta, que anirà dirigida a la Direcció Territorial de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la província en la qual residisquen.
 

 

DOCUMENTS QUE S'HAN D'ADJUNTAR:

Informe de salut per a atenció primerenca, de pediatria. 

Davant qualsevol sospita d'alteració en el desenvolupament o risc de presentar-lo, els pares i les mares o representants legals han d'acudir al centre de salut d'atenció primària del Sistema Valencià de Salut perquè es confirme la sospita des de pediatria. 
El personal facultatiu de pediatria informarà la família de les necessitats detectades i farà lliurament de l'Informe de salut per a atenció primerenca emplenat.

Documents (en cas d'oposar-se a la consulta per part de l'òrgan gestor)

- DNI o Document identificatiu de la mare, del pare o de qui li represente legalment o persona guardadora de fet i del xiquet o la xiqueta si disposara
-  DNI del xiquet o xiqueta, en el cas que dispose del. 
-  Certificat actualitzat d'empadronament familiar. 

Altres documents:

-  Informe sociopsicopedagógic oficial emés per l'especialista en orientació educativa del servei psicopedagògic escolar o el gabinet psicopedagògic municipal, en cas d'haver-se emés.
-  Informe professional de l'Equip d'Intervenció Social (*EIS) d'atenció primària de serveis socials, si escau.
-  Informes que es disposen (clínics, educatius o socials). 
-  Certificat de discapacitat.
-  Certificat de dependència.


PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD:

Presencial:

La sol·licitud, juntament amb la documentació citada, podrà presentar-se de manera presencial en el Registre de:
    a) Els Ajuntaments de la Comunitat Valenciana, oficines *PROP o qualsevol     dels llocs i registres públics que estableix l'article 16.4 de la Llei     39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú:
    b) La Direcció Territorial de la Conselleria competent en matèria de serveis     socials de la província on residisca el sol·licitant.
       - Direcció Territorial Alacant en oficina *PROP, Torre provincial, Rambla     Méndez Núñez 41. 03002 Alacant. 
        - Direcció Territorial Castelló, adreça: Av. Germans Bou, 81.     12003    Castelló de la Plana.
        - Direcció Territorial València, adreça: Av. de l'Oest, 36. 46001     València.

Tramitació telemàtica:

La sol·licitud, juntament amb la documentació citada, podrà presentar-se mitjançant Tràmit Z: Sol·licitud general d'iniciació i tramitació telemàtica de procediments de Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, a través del següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=g23126

Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat.

La sol·licitud ha d'anar signada pel tutor/a o representant legal o guardador de fet.  

Si de l'examen de la sol·licitud i la documentació es dedueix que la mateixa és defectuosa o incompleta, la UVSAT de la Direcció Territorial competent en matèria de serveis socials de la provincia on residisca el sol·licitant notificarà a la persona interessada, per a que en el termini de 10 dies, aporte la documentació necessària i/o esmene els defectes en la sol·licitud, fent constar que, en cas contrari, se li tindrà per desistit i es procedirà a l'arxiu de la seua sol·licitud.