Estructura i funcions

Estructura i funcions

La Direcció General de les Persones amb Discapacitat  és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica de Familia i Servicis Socials que exerceix les competències establides en matèria d’atenció a les persones amb discapacitat i la promoció de la seua autonomia personal, l’atenció residencial i el reconeixement dels seus Drets.

Té la seua seu en Ciutat Administrativa 9 d’octubre. Torre 3. Planta:-1 (Semisoterrani)

A nivell administratiu s’estructura en una Subdirecció  General y tres Servicis.

1. La Subdirecció General de les Persones amb Discapacitat 

E-mail del servei: sd_discapacidad@gva.es

1.1. Servici de Centres d’Atenció a les Persones amb Discapacitat i Promoció dels seus Drets

E-mail del servei: sgestion_centrosrecursos@gva.es

Al qual corresponen les funcions següents:

a) Estudiar i proposar mesures i normes que tinguen per objecte promoure els drets de les persones amb discapacitat.

b) Dissenyar i fer el seguiment del model d’intervenció social i residencial, dels centres de la seua àrea funcional, i cooperar amb altres administracions a este efecte.

c) Dissenyar, implementar i coordinar els procediments i protocols d’acompanyament, atenció i intervenció per a persones amb discapacitat als recursos disponibles.

d) Dissenyar, implementar i supervisar els procediments de tramitació del recurs, gestionar la demanda i coordinar l’accés de les persones amb discapacitat als recursos.

e) Col·laborar amb altres conselleries i organismes en el desenvolupament de les actuacions relatives a la inserció sociolaboral, socioeducativa i sociocultural de les persones amb discapacitat.

f) Proposar, dissenyar i executar accions d’avaluació de les actuacions desenvolupades en l’àmbit de les funcions atribuïdes.

g) Assistir tècnicament a les entitats locals i organitzacions d’iniciativa privada o social en la creació de centres i coadjuvar a la seua millora permanent.

h) Implantar protocols i procediments en els diferents centres i departaments per a aconseguir els mateixos estàndards de qualitat en la prestació de servicis.

i) Tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions, convenis i ajudes, així com dissenyar les actuacions, fer seguiment i avaluar els concerts de centres d’atenció diürna i ambulatòria o d’àmbit residencial, que tinguen com a objectiu l’atenció de persones amb discapacitat.

j) Supervisar les actuacions relatives al funcionament dels centres en l’àmbit de les seues competències.

k) Coordinar i supervisar el procediment relatiu a l’aplicació de les taxes per la prestació del servici d’atenció social a persones amb discapacitat.

l) Disposar i organitzar l’arreplega de dades estadístiques, especialment, les dades sobre la demanda de servicis i recursos disponibles referits a les matèries pròpies del seu àmbit d’actuació.

m) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions, resolucions, circulars i instruccions en assumptes de la seua competència.

n) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en l’àmbit de les seues competències.

o) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.

1.2. Servici de Promoció de l’Autonomia de les Persones amb Discapacitat

E-mail del servei: atencionsocial@gva.es

Al qual corresponen les funcions següents:

a) Estudiar i proposar convocatòries, programes, mesures i normes que tinguen per objecte promoure l’autonomia de les persones amb discapacitat.

b) Promoure les activitats i els servicis relacionats amb la millora de l’autonomia i la vida independent de les persones amb discapacitat.

c) Promoure i coordinar programes de prevenció, rehabilitació i inclusió de persones amb discapacitat.

d) Promoure i coordinar les actuacions en matèria d’oci, temps lliure i vacacions de les persones amb discapacitat.

e) Promoure i coordinar programes d’intervenció, cooperació social i convivència dirigits a la participació i la inclusió social de les persones amb discapacitat i la sensibilització de la societat.

f) Preparar, tramitar, gestionar i fer el seguiment de subvencions, convenis i ajudes, així com tramitar, gestionar i fer el seguiment de concerts de programes i servicis en l’àmbit de les seues competències.

g) Assistir tècnicament, en la implantació de programes i servicis, a les entitats locals i organitzacions d’iniciativa privada o social adscrites a les persones amb discapacitat i coadjuvar a la seua millora permanent.

h) Dissenyar el model i fer el seguiment i l’avaluació de les actuacions que es desenvolupen en els municipis que compten amb finançament a través de contracte programa.

i) Coordinar l’actuació dels diferents òrgans i entitats de la Generalitat amb la finalitat de promoure l’autonomia de les persones amb discapacitat.

j) Gestionar la convocatòria de les prestacions econòmiques per a la promoció de l’autonomia personal i les ajudes personals d’atenció residencial.

k) Fomentar actuacions dirigides a promoure l’accessibilitat universal.

l) Gestionar el registre autonòmic de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda.

m) Tramitar les sol·licituds de reconeixement i acreditació de gossos d’assistència per a persones amb discapacitat.

n) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en l’àmbit de les seues competències.

o) Proposar, dissenyar i executar accions d’avaluació de les actuacions desenvolupades en l’àmbit de les funcions atribuïdes.

p) Coordinar, tècnicament i funcionalment, les actuacions de les direccions territorials en matèries de la seua competència.

1.3.Servici de Prevenció, Avaluació de la Discapacitat i Suport Social a la Salut Mental

E-mail del servei: coordinación_tts@gva.es

Al qual corresponen les funcions següents:

a) Proposar, dissenyar i executar protocols, programes, projectes i qualsevol tipus d’actuació per a la coordinació sociosanitària.

b) Coordinar i donar suport tècnic a les actuacions dels centres de valoració i orientació de la discapacitat.

c) Promoure i coordinar el model d’atenció precoç de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb els altres àmbits competents en la matèria.

d) Proposar, dissenyar, coordinar i executar protocols, programes, projectes i qualsevol tipus d’actuació que tinga com a finalitat la innovació i millora de l’atenció precoç.

e) Promoure, implementar i coordinar mesures per a la rehabilitació psicosocial, autonomia personal, participació i inclusió social de les persones amb problemes greus de salut mental.

f) Dissenyar el model i fer el seguiment i l’avaluació dels servicis en l’àmbit de les seues competències que es desenvolupen en els municipis que compten amb finançament a través del contracte programa (programa d’atenció i seguiment de les persones amb dificultats associades a la salut mental – SASEM)

g) Promoure, implementar i coordinar mesures dirigides a sensibilitzar la societat sobre la discriminació que patixen les persones amb trastorn mental greu.

h) Dissenyar, desenvolupar i fer seguiment dels plans, els pactes i les estratègies en l’àmbit de les seues competències.

i) Proposar, dissenyar i executar accions d’avaluació de les actuacions desenvolupades en l’àmbit de les funcions atribuïdes.

j) Donar suport tècnic i administratiu als diferents òrgans consultius en l’àmbit de les seues competències.

k) Coordinar, tècnicament i funcionalment, en les matèries de la seua competència, les actuacions de les direccions territorials.