Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Telèfon d'Atenció a la Infància
El servei d'atenció telefònica de la línia 116111 és de cost gratuït per al públic, funcionant de manera ininterrompuda durant les 24 hores del dia els 365 dies a l'any. Les seues persones destinatàries principals són xiquets, xiquetes i adolescents amb necessitats d'orientació, ajuda i protecció, derivada tant de problemàtiques generades pel propi comportament d'aquests, com de possibles agressions del seu entorn familiar, social i escolar, així com adults amb necessitats d'assessorament o denúncia de situacions de desprotecció d'aquestes xiquetes, xiquets i adolescents. Aquest servei permet continuar complint amb la Decisió de la Comisió de 29 d'octubre de 2007 que modifica la Decisió 2007/116/CE pel que es refireix a la introducció de números reservats adicionals que comencen per «116», de crear una «línia d'ajuda a la infància» (número de telèfon 116111) a nivell europeu, i les telefonades que es realitzen des de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, siguen ateses a través d'aquest.
L'objectiu principal d'aquest servei és centralitzar les trucades telefòniques que denuncien o posen de manifest presumptes situacions de risc o desemparament de xiquets, xiquetes i adolescents, oferint la informació pertinent, reorientant la situació o derivant-la als organismes competents per a la seua investigació o intervenció, així com facilitar informació als usuaris sobre els recursos, programes i serveis dirigits a la família i la infància, sent en conseqüència l'atenció al públic exclusivament telefònica.
El Telèfon d'Atenció a la Infància és atés per professionals especialitzats/as en l'àrea de la intervenció social, psicològica i educativa. Les informacions o denúncies rebudes en el Telèfon d'Atenció a la Infància poden ser:
Les persones destinatàries d'aquest servei són:
El Telèfon de la Infància de la Comunitat Valenciana centrarà la seua actuació en la recollida màxima d'informació valorant la gravetat del cas i actuant en conseqüència. Per a tot això, es pren en consideració:
Les funcions a prestar pel servei en funció de la mena de telefonada rebuda, es desglossen en: