Detall Notícia

L'IVAJ posa el focus en les desigualtats de gènere que haurien de desaparéixer per a la seua campanya del 8M

01/03/2021
L"IVAJ posa el focus en les desigualtats de gènere que haurien de desaparéixer per a la seua campanya del 8M

- La campanya advoca pel fi de la bretxa salarial, les responsabilitats compartides, la igualtat en professions i llocs directius i la llibertat de les dones
- Jesús Martí ha explicat que "aquesta nova normalitat ha de ser la de la lluita per la igualtat"



L'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), dependent de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, ha decidit posar el focus en les desigualtats de gènere com a eix central de la campanya per a xarxes socials que ha llançat amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona.

El director general de l'IVAJ, Jesús Martí, ha explicat que s'ha decidit utilitzar el terme 'normalitat', actualment tant en ús amb motiu de la pandèmia per la COVID-19, per a destacar aquelles qüestions que haurien de ser-ho, com ara la desaparició de la bretxa salarial, la corresponsabilitat en les tasques domèstiques i en les cures o la igualtat en l'àmbit laboral i en els llocs directius.

"Ens unim a totes les veus reivindicatives que assumeixen i defensen la igualtat". "Per a fer-ho és necessari posar fi a la bretxa salarial, compartir responsabilitats, promoure la no-discriminació i la llibertat de les dones", ha manifestat Martí, el qual ha fet seu el lema central de la campanya: 'Normalitat és que tota la societat lluite per la igualtat'.

El director general de l'IVAJ ha insistit que "hem de treballar perquè acabe la bretxa de gènere, que afecta especialment les adolescents i les joves en els nostres dies, i fer-ho d'una manera constant i participativa per a normalitzar la igualtat".

Missatges per la igualtat

A través dels canals de l'IVAJ en les diverses xarxes socials, tant en els dies previs com els posteriors al 8M, es llancen una sèrie de missatges per a relacionar i denunciar la desigualtat amb un dels conceptes més reiterat i desitjat en la societat a causa de la COVID-19: la nova normalitat. Aquests continguts es difondran també a través dels canals de la Xarxa Jove.

Crida a la participació

Martí ha assegurat que "l'èxit de la campanya es mesurarà per la participació, especialment en Instagram, en què es farà una crida perquè cada persona puga aportar la seua resposta a l'hora de dir què entén per 'normalitat' vinculada amb la igualtat".

El director de l'IVAJ ha convidat youtubers, influencers, el món musical i de la comunicació a sumar-se en la difusió d'aquesta iniciativa, com ho farà la cantant i compositora de rap McKea amb el seu tema 'Oveja negra'.

Arxius relacionats